Zoeken in deze blog

15 oktober 2011

Gepofte klaverzuringknol met avocadolie

foto Andrei Tchernikov
foodstyling & recept Fiona Ivanov 
Gepofte klaverzuringknol met avocadoolie
veganistisch bijgerecht, 2 personen

300 g klaverzuringknollen
3 el avocadoolie

aluminiumfolie

Verwarm de oven op 200 °C. Was de knollen en pak elke knol in aluminiumfolie. Laat de knollen in 45-60 minuten, afhankelijk van de grootte, in de oven garen. De knollen zijn gaar als ze zacht aanvullen als je erop drukt. Snijd de knollen open met een scherp mes, bestrooi met zout en versgemalen peper en bedruppel met olie. Lekker met aubergine-koolsalade .

Klik hier voor meer flexitarische recepten.
Click here for flexitarian recipes in English.

6 opmerkingen:

  1. Allereerst wil ik graag zeggen dat ik een groot bewonderaar van deze site ben. Originele recepten en schitterende fotografie!

    Ik ben altijd geïntrigeerd door recepten met ingrediënten die ik nog helemaal niet ken, zoals dit recept. Alleen de verkrijgbaarheid van het voornaamste ingrediënt lijkt me wel een redelijk groot probleem hier. Alors, weet jij misschien waar ik klaverzuringknol zou kunnen kopen? (liefst in omgeving Amsterdam).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De klaverzuringknol heb ik gekocht op de Ten Kate markt in Amsterdam-West. Aan het einde van de markt, iets voorbij de hoek Bellamystraat/Ten Katestraat staat een groenteman die zijn waren rechtstreeks inkoopt bij een Amsterdamse tuinder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Ten Katemarkt, daar kom ik ook wel eens!

    Het valt me wel op dat het aanbod sterk kan wisselen. Afgelopen maandag kon ik niet eens aardperen krijgen, op zaterdag is het aanbod vermoedelijk beter...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ander woord voor klaverzuringknol is Oca. Je kunt die ook gewoon in de tuin zetten..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klaverzuringknol is ook te bestellen of te kopen bij De Lindenhoff in Baambrugge. Gelijk een leuke fietsroute.

    BeantwoordenVerwijderen